فهرست وبلاگ من

چهارشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۰

یک پیشنهاد به حکومت اسلامی: اسم واحد پول جدیدتان را بگذارید پِهِن

.....یک پیشنهاد به جمهوری اسلامی: اسم واحد پول جدیدتان را بگذارید پِهِن!

اين روزها در محافل اقتصادي جمهوري اسلامي اين بحث مطرح مي شود که واحد پول جديدشان را چه بگذارند و تاکنون اسم هايي هم مثل دينار و درهم و امامي و ولايي و ريال و تومان... پيشنهاد شده است که به نظر من هيچ کدام از اين اسامي براي واحد پول نظام مقدس جمهوري اسلامي در خور شأن نمي باشد و من به اين کارشناسان محترم اقتصادي پيشنهاد مي کنم و

احد پول جديدشان را بگذارند پهن که اين پهن به 100 واحد کوچک تر به نام پشگل تقسيم ميش ود (که هر صد پشگل مي شود يک پهن).
اين نام ها (پهن و پشگل) مزاياي بسياري براي اقتصاد جمهوري اسلامي در بر دارد از جمله :
1- مردم ديگر دائما درخواست افزايش حقوق نمي کنند چرا که هيچ کس دوست ندارد پهن و پشگل بيشتري نصيبش شود!
2- مردم ديگر تورم قيمت ها را احساس نخواهند کرد چون مثلا 10 پهن مي دهند و يک کيلو گوشت قرمز مي خرند يا 30 پشگل مي دهند و يک نان بربري مي خرند و اين گونه معامله براي مردم خيلي لذت بخش و غرور آفرين خواهد بود( چون کالاي با ارزش را به بهاي ناچيز خريده اند!)
3- تورم کنترل مي شود چون فروشندگان کالا و خدمات مي دانند با افزايش قيمت ها ، پهن و پشگل بيشتري نصيب شان خواهد شد که يقينا اين مورد خوشايند ايشان نخواهد بود براي همين سعي در تثبيت و کاهش قيمت ها مي نمايند .
4- هر يک دلار آمريکا برابر با يک پهن (يا 100 پشگل جمهوري اسلامي) مي شود که اين مي تواند باعث تحقيراستکبار جهاني و فزايش غرورامت حزب الله بشود .
5- با اين تغيير نام (به پهن و پشگل) واردات کالا ديگر به صرفه نخواهد بود و بر عکس، صادرات کالا و خدمات افزايش خواهد يافت چون کالا و خدمات به بهاي کمتري توليد مي شود در نتيجه تقاضاي بين المللي براي خريد آن افزايش مي يابد که اين رويداد منجر به مثبت شدن تراز بازرگاني جمهوري اسلامي مي گردد .
6- و ساير مزاياي ديگر
پس مي بينيد که اين نام گذاري کاملا علمي و کارشناسي شده مي باشد بنابراين به متصديان اقتصادي جمهوري اسلامي پيشنهاد مي شود که در اسرع وقت اين نام ها را بر روي واحد پول جديدشان بگذارند تا امت حزب الله هر چه زودتر از مزاياي گفته شده بهرمند شود!

برگرفته از کیهان لندن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر