فهرست وبلاگ من

شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۹۰

داستان من و تنهایی من و اصرار همیشگی چرا ازدواج نمی کنی / دختر و ازدواج پستی ایرانی !

......داشتم پشت تلفن با ایران حرف می زدم ،دردلها زیاد بود و همینطور سوال ها که چرا نمی ایی ایران و جواب که نمی تونم خودتم خوب می دونی چرایش را ،میگفت : بیا اونش با من هر مشکلی باشه من حل می کنم !
گفتم : اگر می خواستم بیام سالها قبل اومده بودم و حالا دیگه دیر شده .
گفت :منظورت چیه دیر شده ، یعنی می خوای بگی دیگه تا اخر عمر دیگه همدیگرو نمی بینیم ؟
گفتم :شاید شایدم نه بزارش پای * جبر *روزگار ،چرخ و فلک بیرحم ولی فردا را چه دیدی *امید *م به فرداست این ابر زمخت سیاه حاکم نمی تونه جلو *خورشید *و برای همیشه بگیره .اره امیدم به فرداست همیشه بوده .
گفت :تا بوده همیشه فلسفه بافی می کردی و از این حرفهای صدتا یه غاز می زدی مثه اینکه هنوزم عوض نشدی ، بلند شو ، بلند شو بیا همین جا یه دختر خوب ! هم برات می گیریم می مونی اگه نخواستی هم باهاش برگرد .
گفتم : دختر خوب ؟! منظورت از دختر خوب چیه ؟
گفت :خودتو به خریت نزن خوب منظورمو می دونی ،تنها هستی ازدواج دیگه نکردی الانم مجردی دیگه و سنت هم رفته بالا بالاخره زن می خوای ،بچه می خوای خونواده می خوای ! اونجام که میدونی دیگه دختر !گیر نمی یاد همین حالا ۳ - ۴ دختر نجیب !و اهل زندگی با خونواده های خوب و محترم می شناسم . اصلا می خوای عکسهاشونو برات بفرستم خودت انتخاب کن بقیش با ما !.
گفتم :راسی راسی داری این حرفهارو می زنی یعنی جدی میگی ،چون اگه جدی باشه بی رودرواسی داری به شعور من توهین می کنی .چه بلائی سر شما اومده تو این سالها ؟ .
گفت : نه خیلی هم جدی گفتم اخه تا کی می خوای مجردی زندگی کنی داری پیر میشی بدون بچه بدون خونواده ؟
گفتم :اول که اگه بخوام ازدواج کنم همینجا و با هرکه دلم خواست فارغ از گذشته اش ازدواج می کنم و برام هم اصلا مهم نیست که نجیب است یا نانجیب با کس دیگری خوابیده یا نه .صبر کن ببینم چطور موقعی که خودمون با ده ها دختر ارتباط داشتیم برامون مهم نبود که دختره خرابه یا اباده !ولی موقعی که می خوایم ازدواج کنیم حتما اون دختره باید نجیب و دست نخورده باشه و از یک خونواده محترم ؟ این چه طرزفکریه که همش خودمونو می بینیم و بس همین طرزفکره که همیشه عقبیم از هفت دنیا و اینقدر خودپسندیم ؟ همینه که همش هر روز عقب و عقبتر می ریم و به این بدبختی رسیدیم که مثل خر توش گلش گیر کردیم .
وسط صحبتم پرید و گفت :هو هو پیاده شو با هم راه بریم مگه چی گفتم بهت برخورد ،میگم سروسامانی بگیری و از تنهایی در بیای فحش که ندادم .
گفتمش :اول که حرفت از فحش بدتر بود و دوم اینکه اگه تنها هستم و مجرد خواست خودمه و اماده نبودن برا مسئولیت های زندگی ، نه اینکه مسئولیت پذیر نباشم نه چنین نیست ولی سری که درد نمی کنه ادم عاقل دستمال نمی بنده یعنی وقتی ازادم و از ازادی خودم استفاده می کنم مگه مرض دارم برم مشکل برا خودم درست کنم ؟ درضمن دراین موقعیت کسی هم ایرادی بمن نمی گیره که چرا ازدواج نمی کنم . وقتی ازدواج نمی کنی همه* هل* ت می دن که بکنی وقتی کردی همه دوباره میگن ای بابا مگه مغز خر خورده بودی ازادی خودتو بباد دادی ؟ .
گفتمش میدونی چیه شاید بدبختی تو ایران فعلی اینه که توی چنین جامعه ای اگرم رفتی و یه دفه عاشق یه نفر شدی که یجورایی اسمش بد دررفته باشه و باهاش ازدواج کردی تا می خوای یه زندگی قشنگ و خوبی برا خودت درست کنی این مردم هستند که نمی گذارند و یطوری تیکه می پرونند و چشم هنوز باز نکردی زندگیت رو سیاه می کنند و شبت تیره وتار و متاسفم برای چنین محیطی چنین جامعه ای که اجازه می دن تو کار همه دخالت کنند بدون اینکه لحظه ای تفکر پشتش باشه .اخرشم گفتم نه عزیزم اگه خواستم خونواده تشکیل بدم و دیگه تنها نباشم مطمئن باش همینجا پایه هاشو می ریزم چون حداقل زندگیم رو مردم دورو و دو شخصیت با نگاه ها و تیکه هاشون سیاه نمی کنند .
شبت خوش و استفاده کردم از حرفات بغایت .

پنجشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۰

این هم از یکم مهر / کار اپوزیسیون بی دروپیکر لس انجلس نشین بجایی رسیده که مسخره رژیم شود





......باور کنید نمی دونم چه بگویم و چطور انالیز کنم این کلیپ را ! .خوب معلوم است که با این عده ادم های غیر نرمال حکومت اسلامی کلاش هم مفته مفت از اب گل الود ماهی مسموم بگیره و بخورد جمعیتی بالغ بر ۷۰ میلیون ادم بده . البته مشخص است که با سرهم کردن و قطع کردن صحبتهای یک شخص و مونتاژ دوباره ان به اهداف کثیف و حرفه ای خودشان که فریب مردم است تا حدودی موفق شوند ولی خودمونیم روانشاد رضا فاضلی کجا و این اقایون لس انجلسی کجا که حتی بصورت حرفه ای هم صحبت نمی کنند با توجه که می دونند رژیم درنده اسلامی چطور انها را به مضحکه می کشاند انهم همچنانکه گفتم مفت ! . اقایون در ساحل عافیت و امنیت نشسته اند و می گویند زودتر لنگش کن ! ما هم پشت سرتون هستیم با طیاره هایمان ! اخه مگر چند تا هواپیمای جنگی در اختیار دارید و اگرم دارید از کجا اومده کی خریده ، کی قرض داده و از کدام کشور همسایه می ایند ؟!.
یکی از اینها دو کلمه حرف درست حسابی بلد نیست بزنه و بیشتر به مجری برنامه تلویزیونی یا شومن می خورند تا یک سیاستمدار باشعور و فهمیده ، با ز هم روانش شاد اقای فاضلی که حداقل انسان فهمیده و با شعوری بود و واقعا حسرت می خورد که یک مملکت اباد و قابل در عرض ۳۳ سال به خاک سیاه نشست بوسیله حکومت دغلباز و فریبکار اسلامی و اخرش هم طفلی دق کرد و مرد از غم مرگ پسر و دخترش و حال وروز ایران و ایرانی .
حقیقتش نمی خواستم این لینک را بدم بخاطر اینکه حمل بر تضعیف روحیه بعضی ها که صادقانه باور دارند این جماعت اغلب منقلی را که شناخت کامل دارم از انها انهم از سالیان دور که هنوز هم به دوران خوش گذشته خود در زمان روان شاد پهلوی چسبیده اند و یا همچنین به هواداران انها به گونه ای بی احترامی کرده باشم ، بخود گفتم دست نگهدار شاید هم مردم اول مهر امدند بیرون و خبری شد جرقه ای خورد و مثل غریقی که به هر شاخ و برگی برای نجات خودش می چسبد منهم مثل ان غریق چسبیدم و پیش خود گفتم دنیا را چه دیدی همه ما منتظر ان هستیم که این نابودگران اسلامی حاکم گور خود گم کنند و ملتی را بحال زار خود رها کنند تا خرابکاری و فساد ۳۳ ساله انها را که تا بن در جامعه کنونی رسوخ کرده ترمیم کنند و هرکسی بله هرکسی دیگر بیاید حداقل بهتر از یک رژیم اسهالی اسلامیست ، اما متاسفانه این دور تسلسل مثل اینکه ادامه دارد و مردم ما هم یا لااقل اکثریت انها هنوز مثل اینکه به ان رشد فکری نرسیده اند و نیاز مبرمی به یک راهبر کاریسماتیک و قابل اطمینان دارند .
سخن اخر اینکه این همه انواع برنامه های فارسی زبان تلویزیونی * سنگ مفت گنجشک مفت است* مثل اینکه برای لس انجلس نشین ها و اینطور رجزخوانی های بدون پشتوانه و اساس فقط باعث عقب نگه داشتن و بی اعتمادی هر روز بیشتر مردم داخل که زیر بار طاقتفرسای زندگی در ایران کمرشان خم شده می شود . بی اعتمادی به اپوزسیون یعنی بقای بیشتر این حیوانات وحشی حاکم . نگذاریم با فراخوان های الکی این اعتماد را از مردم سلب کنیم .

تو شهری که سایه ادم های کوچک بزرگ شده ، افتاب در حال غروب است

.....تو شهری که سایه ادم های کوچک بزرگ شده ، افتاب در حال غروب است .

برای کسانیکه خود را انسان می نامند و از سر شوق بدیدن مرگ نوجوانی می روند .
همین .

جان لنون و سیاره ای بنام زمین بدون درد و رنج / تصور انهم لذتبخش است


...تصور کن هیچ بهشتی‌ وجود ندارد/ هیچ جهنمی وجود ندارد/ تصور کن همه مردم برای امروز زندگی‌ میکنند/ تصور کن هیچ کشوری وجود ندارد / سخت نیست هیچ چیزی برای کشتن یا مردن وجود ندارد/ تصور کن هیچ دینی وجود ندارد/ تصور کن همه مردم در صلح زندگی‌ میکنند/ ممکنه بگی‌ من خیال پردازم ولی‌ من تنها نیستم و امیدوارم شما هم روزی به من بپیوندید/ تصور کن هیچ مالکیتی وجود ندارد / تصور کن هم مردم در همه جهان سهیم هستند/ ممکنه بگی‌ من خیال پردازم ولی‌ من تنها نیستم و امیدوارم روزی شما هم به ما بپیوندید و همه در یک جهان متهد زندگی‌ کنیم .
اری این ترانه * اتوپیایی * نیست که میسر نشود مدینه فاضله ای نیست که اتفاق نیافتد این اتفاق با گسترش شعور انسانها در اینده رخ خواهد داد و تصور ان روز برایم خوشایند است .

گروگانهای بیگناه اسیر حکومت اسلامی جاش وشین به خانه بازگشتند و خوشحالم / گروگانهای سیاسی ما ایرانیان چی ؟





......شرم باد بر حکومت کثیف اسلامی اشغالگر بر ایران .تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که این جانوران اوباش حاکم چگونه ابروی ملتی بزرگ را بسادگی پایمال اهداف ضد انسانی و غرایز حیوانی و شخصی خویش کردند ،جهان فراموش نخواهد کرد که این رژیم گروگان گیر چگونه با سیاست های کوچه بازاری و نشستن بر جای بزرگان حیات یک کشور قدیمی و با فرهنگ را در جهان به قهقرا و نابودی بردند .بله کوهنوردان بیگناه گروگان گرفته شده امریکایی جاش و شین بعداز نزدیک به دو سال در اسارت و در زندان مخوف اوین با دادن هریک ۵۰۰ هزار میلیون دلار از اسارت گروگانگیران حکومت اسلامی ازاد شدند و به کشورشان باز گشتند و شخصا خوشحالم چون بیگناه بودند مثل تمامی گروگانهای اسیر ایرانی در زندان اوین اما این حیوانات اسلامی حاکم بر ایران ایا چنین اجازه ای به دیگر زندانیان سیاسی ایرانی نیز خواهند داد تا با پرداختن نیم میلیون دلار ازاد شوند و از ایران خارج ؟ شگفتا که جواب منفی خواهد بود و شرم بر این جانوران عقب افتاده مذهبی .
دیدن این صحنه و خوشحالی و شوق خانواده انها که چگونه در فراغ عزیزان خویش انگاری بال در اورده اند برای در اغوش کشیدن عزیزانشان حلقه اشکی از خوشحالی در چشم هر انسانی می نشاند .حلقه اشکی که خانواده های زندانی سیاسی ایرانی از ان محروم هستند و ارزوی چنین لحظه ای را شبانه روز می کشند .
به امید رهایی تمامی زندانی های سیاسی بیگناه و در اغوش کشیدن خانواده هایشان و به امید سرنگونی این حکومت باجگیر اسلامی .

باز هم توطئه ای دیگر و خوابی که بیت سد علی گدای سابق برای مردم دیده / حذف پست ریاست جمهوری

..... پشت درب های بیت رهبری کثیف اسلامی تنها می شود به فکر توطئه و نقشه های ضد ایرانی و منافع خودی و چگونگی رهبری اشوب های مداوم و ناامن کردن کشورهای منطقه فکر کرد ،چیزی بعنوان منافع ملی و مردم در چنین بیت ی وجود خارجی ندارد .حداقل این روز ها خوبیش برای مردم این است که بواسطه جریانات فعلا بهار عرب و سرنگونی یکایک دیکتاتوران * بیت رهبری * ارام و قرار ندارد و ترس و وحشت سرنگونی اسلام ناب محمدی ! که دیر یا زود اتفاق می افتد انها را بیشتر در گوری که با دستان خویش حفر کرده اند قرار می دهد .بتازگی هم باز بیت رهبری توطئه ای دیگر برای کمی بدرازا کشاندن عمر سیاهکار خود دیده است که برعکس سرعت سقوط انها را شتاب بیشتری خواهد داد .زمزمه های حذف پست رئیس جمهوری و جانشین کردن دوباره ! پست * نخست وزیری * و حذف چیزی که به نظر بیت رهبری چالشی است در مقابل قدرت رهبری ! .اقایان اراذل و اوباش سابق و حاکمان فعلی با هوش سرشار شان ! به این نتیجه رسیده اند که درصورت اجرا کردن این نقشه می توانند محدودیتی را در راه * رای * دادن مردم در اینده نزدیک برای ریاست جمهوری ایجاد کنند و این مشکل رای و رای دادن را برای همیشه از سر راه خویش بردارند و پست *انتصابی* اما نه انتخابی نخست وزیری بوسیله رهبری را اجرا کنند که در ان صورت دیگر علنا خود رهبری مستقیما در مقابل سیاست های داخلی و خارجی مریض و شکست خورده و همچنین فسادها و اختلاسهاو جنایات انجام شده مسئول خواهد بود و دیگر نمی تواند با فریب مردم مسئولیت را بگردن دیگران بیاندازد و دیگر انکه عقده قدرت مطلقه که همیشه موجب ازار سد علی گدای سابق و رهبر ! فعلی ، با وجود مجلس و رئیس جمهوری که با دخالت مردم و رای انها که البته همیشه با دستکاری و خیانت و کودتای سیاسی نظامی توام بوده به اصطلاح نجات پیدا خواهد کرد !! و دیگر سدی در مقابل خویش نخواهد دید که بنظر من شتر یعنی رهبر چلاق و ناقص فکر در خواب بیند پنبه دانه .
در انتها فقط می گویم این رژیم معروف است در ایران و جهان بنام* جمهوری اسلامی ایران * که در صورت تحقق این نقشه کثیف معجون عجیب غریبی خواهد بود برای اولین بار در جهان ،درانصورت شما نام ان را چه می نهید ؟ .
پایدار باشید همگی .

چهارشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۰

ازادگی و پارادوکسی بنام فعال مسلمان برای کاربران .

....قبل از هر صحبتی بگذارید موضع خودم را نشان دهم که در کجای جهان ایستاده ام ! اول اینکه من یک بیخدا هستم و بخصوص ضد مذهب و مخصوصا نوع اسلامی ان و بالاتر از همه شیعه ۱۲ تا حدودی ۱۴ امامی ان ! ، دوم اعتقاد راسخ به جدائی دین از سیاست که باید طبیعتا با دروغ و حقه بازی همراه باشد و ناسازگاری با دین و هر گونه ایدولوژی دیگر دارد و قرنهاست که مثل روز روشن ثابت شده ، سوم درهر موقعیتی خود من در صف اول لگد زدن و بیرون انداختن هرکسی که بخواهد به هر نحوی از حکومت غیر قانونی ، نامشروع و ضد انسانی حکومت جانی و خونخوار اسلامی در این سایت دفاع یا پشتیبانی کند .این دسته هرگز جائی در ا زادگی ندارند و نخواهند داشت حتی اگر منجر به بستن حساب خودم بشود با انها مبارزه خواهم کرد ، چهارم با کسانیکه بعنوان مسلمان اما* حتی مخالف حکومت اسلامی * بخواهند پسمانده های ۱۴۰۰ ساله و احادیث و بنجل های تحجر و ارتجاع اسلامی و همچنین خرافات را به این سایت بیاورند مقابله خواهم کرد تا اخر ،پس تا اینجا روشن کردم در کجا ایستاده ام و بسیار هم روشن .
حال سخنی با دوستان دارم که برای خودم پازل یا معمائی نیست و روشن است اما نظرات شما هم بسیار مهم است برای مثال می دانیم دانشجویان ، فعالین اجتماعی ،اشخاص صاحب نام و بی نام* مسلمان* زیادی هم اکنون در خارج یا داخل زندان های مخوف حکومت مورد ازار و شکنجه و تحقیر حکومت جنایتکار اسلامی قرار دارند و روزی نیست که بچه های کاربر ازادگی از انها و حتی اسامی جدید که دستگیر شده اند و اوینی شده اند لینک نیاورند و حمایت شان نکنند و صد البته که همه انان ممكن است معتقد به اسلام نباشند اما من از نوع اسلامی انها نام می برم. انها زیاد هستند بی نام و با نام شناخته شده یا غریب و نیا زی به اسم شان نیست و فقط به یکی بسنده می کنم * سمیه توحیدلو* انهم بخاطر اینکه همه ما او را که تا دیروز جزء گمنامان بوده و وبلاگ نویس که بسیارنداز انها ، بخاطر وبلاگ نویسی و توهین به احمدی نژاد که خودش توهینی است به ایرانی محاکمه کردند شلاق زدند و تحقیر کردند و ما هم همگی در سراسر دنیا از او دفاع و حمایت کردیم . حال می خواهم بعداز این همه مقدمه چینی بگویم اگر این عده مسلمان از این نوع بخواهند به ازادگی بپیوندند و فعالیت کنند واکنش شما چه خواهد بود فراموش نکنیم که من از کسانی که مثل زیدآبادی ها و سمیه ها و دانشجویان و دیگرانی حرف می زنم که گمنام هستند و ما روزی نیست که اسم یکی از انها را بعنوان *فعال اجتماعی .... بوسیله ماموران امنیتی بازداشت شد و به اوین برده شد * به اطلاع دیگران نرسانیم و حمایت نکنیم .
واکنش شما در مقابل فعالیت اینگونه مسلمانان در ازادگی چیست ؟
ایا انها را ایزوله می کنید یا حمایت ؟ . بنظر من پارادوكسی در ازادگی بدون نیت بدی بوجود امده که باید تلاش کنیم برای رهایی از ان دست در دست هم ان را برای راه سختی که در پیش داریم از پیش پا بر داریم یعنی دمکراسی انتهای خط .
مشتاقانه منتظر می مانم .
شاد باشید و شاد ذی .

قتل عمدی یک نوجوان و حضور هزاران تماشاگر تشنه به خون ! / اینها کیستند ؟

.....بدست توانای حکومت اسلامی یکی دیگر از معضلات مشکل اجتماعی ما با اعدام نوجوانی دیگر بحکم الله و تصمیم غیورانه مسوولین وقت حل شد ورفت پی کارش !! ، مثل همیشه خط زدن صورت مسئله .نوجوان علی رضا* م* قاتل داداشی که نکته جالبش این است که نا م فامیلی او را هم کامل درج نمی کنند شاید بخاطر این است که از نظر قانونی مردم ندانند چه کسی را اعدام می کنند ! انهم جلو هزاران نفر و فقط به * م * بسنده می کنند می اورند جلو ۱۵۰۰۰ نفر تما شاچی گرسنه خون که حتما ساعت یک صبح با شوق از خواب بلند شدند نماز شان را به کمرشان زدند و با عجله امده اند مبادا چنین تفریح شادی بخشی! را از دست بدهند پس باید شتابان بیایند تا لژ جلو را صاحب شوند . راس ساعت ۵ در محل حکم اعدام حاضر شوند تا اعدام نوجوانی را از نزدیک مشاهده کنند البته اوردن دوربین فیلمبرداری و عکاسی برای گرفتن عکس یادگاری فراموش نشود! فقط اه و حسرت بر ما . صحبت از حکومت جهل و خونریز حکومت اسلامی نیست که حسابش جداست موضوع مردمی است که یک صبح از خواب بلند می شوند و شایدم با خانواده برای پیک نیک بدیدن اعدام می روند تا لذت یک روز خوب ! را نصیبشان کنند ، ۱۵۰۰۰ نفر انسان ! شوخی نیست و بالاخره اینکه، علی‌رضا م قاتل روح‌الله داداشی در زمان اجرای حکم حالت روحی نامتعادلی داشت.

* وی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد.

* علی‌رضا مدام اسامی ائمه اطهار ! به ویژه امام حسین ، امام رضا !را فریاد می‌‍زد و طلب بخشش می‌کرد. وی حتی نام برخی از نزدیکانش از جمله مادر خود را فریاد زده و از اولیای دم طلب عفو داشت که البته صدایش در همهمه حاضران گم بود که نشان از هیجان و شوق زیاد حاضرین در صحنه بود ! . این مردم بکجا می روند و حاصل اینهمه خشونت خام در جامعه چه خواهد بود فقط اینده سیاهمان ان‍ را

نشان خواهد داد .
در پائین هم حاشیه های این قتل اشکار حکومتی را بخوانید .
علی‌رضا مدام اسامی ائمه اطهار!! به ویژه امام حسین ، امام رضا را فریاد می‌‍زد و طلب بخشش می‌کرد. وی حتی نام برخی از نزدیکانش از جمله مادر خود را فریاد زده و از اولیای دم طلب عفو داشت که البته صدایش در همهمه حاضران گم بود. صرف نظر از درستی یا نادرستی این قبیل اعدام‌ها مادامی که مردمی با این اشتیاق برای دیدن مرگ یک انسان سر و دست بشکنند و در آن ساعت از روز به رزرو جا و تماشا بروند ، دل‌ بستن به درست شدن اوضاع خامی محض است
با اعدام در ملا عام به خشونت بیشتر دامن زده میشه تا اینکه جلوی اون گرفته بشه. اما بیشتر برای این مردمی متاسفم که ساعت کوک کردند برای ساعت 5 تا مبادا از این سرگرمی جدید جا بمانند و بیشتر دلم برای خودم میسوزه که در این کشور خشن زندگی می کنم. آب بازی برای جامعه بده اما اعدام در خیابان بد نیست!
قلبم فشرده شد خدایا اینجا واقعا ایران منه؟!تا کی باید شاهد این صحنه های قرون وسطایی باشیم؟این فقط یه بچه هست که ازروی حماقت خطایی کرده ایا باید اینطور مجازات بشود ؟ ۱۵۰۰۰ راس از احشام هم که نماز صبحو کمر زدن و اومدن شاهد اجرای دین عزیز شون باشن تا مبادا اسلامشون درست انجام نشه!ننگ برشما.امیدوارم حس بیناییتونو از دست بدین تا از این لذت مریض گونه برای همیشه محروم بشین.
احمدي نژاد از سرمون هم زياده
....

سه‌شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۰

دوستان فقط به امتیاز یا * لایک * فیسبوکی قانع نباشیم / شرکت کننده باشیم تماشاگر نباشیم.

.....دوستان کاربر زیادی داریم در ازادگی که همیشه محبت دارند و چون دیگر کاربران را از نظر فکری به خودشان تا حدودی نزدیک می دانند امتیاز به انها می دهند که خوب مسئله ای نیست و اگاهانه است تصمیم انها ،اما موضوعی که بفکرم رسید با شما عزیزان درمیان بگذارم این است که احساس می شود کم کم ازادگی دارد رنگ و بوی * فیسبوک * را می گیرد با * موافقم * و یا همان * لایک * فیسبوک ! که چنین نشود چون قرار است تنها به موافقم قناعت نشود و به موضوع داغ یا جدید بعد پرسش و پاسخ هم داده شود تا دیگران هم اگر در دل چیزی دارند تشویق به ورود و دادوستد افکار و عقایدشان شوند و بدینترتیب فضایی از بحث و تبادل نظرات پیش خواهد اورد که بیشتر موجب تسلسل و گردش افکار خواهد بود و درنتیجه اگاهی های بیشتری برای دیگران مخصوصا بازدید کنندگان سایت که تعدادشان باید بیشتر از اعضای ان باشد فراهم می اورد و حتی بیشتر انگیزه ای خواهد بود برای جلب اعضای جدید و رونق سایت در اینده بسیار زود . البته این مسئله راجع به فعالین خوب ازادگی نیست که در همه لینکی شرکت فعال دارند و پیوسته درحال جوش و خروشند و البته می توانم از اسامی انان و فعالیت خوبشان نام برم که حتی سایت را خانه خود می دانند ولی نام نمی برم برای اینکه مبادا اسمی از قلم بیافتد و شاید موجب ازردگی خاطر عزیزشان شوم . روی سخنم بیشتر روی کاربرانیست که فقط امتیاز یا * لایک * می زنند ، همانگونه که رسم خوبی داریم در سایت که اگر موافق لینکی نباشیم و یا توهین امیز و یا .....است دلیل خود را هم می اوریم چرا علت موافق بودن خود را ننویسیم و رنگی جدید به سایت ندهیم ؟ .البته باز هم می دانم که تعداد لینک ها بسیارند و وقت کم برای همگی انان که پاسخی داده شود ولی مطالب مهم ارجعیت دارد مخصوصا مطالب روز که رویشان بحث شود و دانستنی های خود را با دیگر کاربران و بازدید کنندگان سایت شریک شویم . نگاهی به اکثر کامنتها نشان دهنده این است که فقط تعدادی محدود علاقه به بحث و جدل دارند و این لینک فقط سعی دارد از دیگر دوستان کاربر هم بخواهد که خواهشا فقط *تماشاگر * نباشید بلکه جزئی از متن باشید و بدرخشید و نظاره گر بالا و پائین شدن نوع تفکرتان در کوتاه مدت یا درازمدت باشید که فقط همین شرکت کردن هاست که موجب ارتقاء فکری تان بسوی تکامل می شود .
تماشاگر نباشیم ،بگذاریم خودمان در متن باشیم و تصمیم بگیریم .
موفقیت با شماست .