فهرست وبلاگ من

شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۹۰

بدینوسیله اعلام می کنم از این لحظه این * مجلس * منحل است / بیرونشان کنید




.....کمتر کسیست که فیلم* الیور کرامول* را ندیده باشد ،فیلمی است قدیمی و یادمه در سینما با دوبله بسیار محکم و کوبنده دوبلور های حرفه ای قدیمی سینمای ایران قبل از انقلاب تهیه شد .تلاش کردم کلیپهای قدیمی دوبله شده اش را که مطمئنم سالها پیش دیدم را اینجا بگذارم که متاسفانه پیدایشان نکردم .الیور کرامول شخصیت مورد علاقه من است ،مردی معتقد و مسیحی که قدرت و ثروت پشیزی برایش ارزش ندارد و از خانواده ای متشخص می اید و کسی است که برای اولین بار بعنوان یک نظامی و سیاستمدار در تاریخ انگلستان محکم و ثابت پای حرفش ایستاد و با استناد به مدارک خیانت پادشاه انگلستان حکم گردن زدن شاه را عمل کرد و وقتی دیگران بعد از مدتی او را بپادشاهی انگلستان دعوت کردند و حمایتش کردند ، براشفته و خشمگین فریاد زد از خانه ام بیرون بروید ، ایا شما واقعا فکر کردید با گردن زدن پادشاه انگلستان من خودم سودای تاج سلطنتی را داشتم ؟ ،از خانه ام بیرون بروید و هرگز برنگردید که پشیمان خواهید شد .
در این قسمت که یکی از بهترین قسمتهای فیلم است با سخنانش مجلس فرمایشی و فاسد را منحل می کند . اقایان ، اعضای محترم مجلس میدانید که همیشه ارزو داشتم مجلسی داشته باشیم قوی ، ازاد و رها که برای مردم و بنفع انان کار کنند اما حال چه کرده اید جز فقر بیشتر و بی عدالتی بیشتر ، ۶ سال است که مجلس را بشما سپردم تا بعنوان نمایندگان مردم در کنار مردم باشید و خود کنار کشیدم ، حال بعداز این مدت چه می بینیم مجلسی پر از فساد ، لودگی ،ارتشاء و مال مفت خوردن و بله قربان گو و بدون انگیزه
بدین وسیله من الیور کرامول این مجلس را هم اکنون منحل می کنم و رو به سربازان می گوید همه را بیرون کنید .
در همان حال تنها و غمگین قسم یاد می کند که سرزمینش را از فقر به ثروت و تحمیل حاکمیت قانون و مساوات برای یکایک مردم به ارمغان اورد ،قسم می خورد تا نمایندگان واقعی مردم به مجلس راه پیدا کنند نه یک عده شکمپرست و بی درد .
می خواستم کل دیالوگ را بفارسی برگردانم که احساس کردم اکثریت کاربران خودشان انگلیسی را بخوبی یا خوب می دانند و نیازی نیست .
اگر توانستید دوبله انرا در یوتیوب پیدا کنید لذت خواهید برد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر