فهرست وبلاگ من

پنجشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۰

مهندس موسوی و ذکاوتش / کتاب *گزارش یک گروگانگیری * اثر گابریل گارسیا مارکز

......این اقای موسوی هم خوب بلده همه را جلب کتاب خواندن کند و ایول من را که جلب کرد . پس از خواندن کتاب ۳۰ سال تنهایی البته ترجمه فارسی و بعدها متن ترجمه شده اش به انگلیسی که و پائیز پدر سالار و بالاخره اخرین ان ، یعنی کتاب کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد ، با شنیدن نام کتاب THE NEWS OF KIDNAPPING از دهان جناب موسوی امروز حریصانه رفتم دنبالش و یافتمش .خب مشغولیات و اذوقه فکری چند روزم پیدا شد یعنی وقتی گفتم ان بالاتر اخرین ان ، یعنی اینقدر بسرم هست که دیگه کمتر حوصله می کنم کتابهای پر حجم مثل* دن ارام* از شولوخوف را دوباره بخوانم ، بیشتر این روزها داستانها و نوول های کوتاه را می خونم یا کمیک بوکهای جدی!! .درهرحال *هلی* بود از طرف مهندس که ببینم راستی بعداز اینکه اکثریت مردم طبق معمول معتمدانشان را* رها * می کنند ! طفلک چه بسر خودش و بانویش اوردند .البته این کتاب انگلیسی ترجمه ای هست از زبان اسپانیش بوسیله * ادیت گریسمن * که اولین چاپش سال ۱۹۹۷ بوده بوسیله* جاناتان کیپ* و داستان کتاب برمیگردد به ۱۹۹۰ در بوگوتا کشور کلمبیا که عده ای مسلح با هجوم اوردن به اتوموبیلی ۲ نفر را گروگان می گیرند ، مردان مسلح برای یکی از رئیس های کارتلهای مواد مخدر* پابلو اسکوبار* کار می کنند که در همان دهه دست به گروگانگیری خویشان و خانواده های سیاست مداران کشور می کند تا با فشار اوردن به انها قانون استرداد مجرمین مواد مخدر به امریکا را باطل یا عوض کنند .گابریل گارسیا که خودش با قربانیان گروگانگیری مصاحبه کرده توضیح می دهد که چطور رییس باند با حیله گری هایش و فشار های نامشروع و غیرقانونی بر سیاستمداران و خانواده هایشان براحتی قانون اساسی کشور را زیر سوال می برد با قتل ها ، رشوه ها ، اخاذی ها و فشارهای طاقتفرسا بر اطرافیان و .......
بهتر است خودتان بقیه کتاب را بخوانید که بی مزه نشه با توضیحات من .
زنده باد ازادی .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر