فهرست وبلاگ من

یکشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۰

مرغ تخم طلا و اقتصادی که مال خر است

.....ديروز اصغر اقا وارد بقالي اکبر آقا شد و پرسيد: اکبر آقا، تخم مرغ داريد؟ اکبر آقا گفت: با قيمت تخلفي داريم ! اصغر آقا گفت : يعني چي ؟ اکبر آقا گفت : تخم مرغ هم مثل دلار شده، يعني يک قيمت رسمي دارد و يک قيمت غير رسمي. به قيمت غير رسمي تخم مرغ مي گويند قيمت تخلفي ! اصغر آقا کله اي تکان داد و يک شانه تخم مرغ تخلفي خريد و برد منزل. بعد به جرم خريد تخم مرغ تخلفي با همسرش بگو مگو و دعوا کرد و کارشان به قهر و طلاق کشی کشید .

هيچ کدام از ما وقتي آن قصه مرغی که تخم طلا می گذاشت را مي شنيد باور نمي کرد که روزگاري برسد که کسانیکه اقتصاد را مال خر می دانستند و بقال های سرکوچه و محلات به وزارت و وکالت و در راس اقتصاد یک کشور ۷۰ میلیونی برسند بتوانند کاری کنند که تخم مرغ از طلا هم ارزشمند تر شود!! و اين گونه عملا همه مرغهاي عزيز، تخم طلا بگذارند. اين روزها بسياري از کساني که پيش از اين با خريد طلا و سکه، ظرف چند هفته سودهاي کلاني به جيب زده اند، به اين فکر افتاده اند که به جاي سکه بهار آزادي، تخم مرغ بخرند و يکي دو هفته نگه دارند و بعد بفروشند. راستش را بخواهيد سودش از طلا بيشترتر است!
بيست روزي است که تخم مرغ قيمت بالايي پيدا کرده و اگر تا پيش از اين خوردن مرغ کمي تا قسمتي گران بود، حالا کسي نمي تواند به راحتي تخم مرغ را بخورد!بنا به گزارش خبرگزاري ها قيمت يک شانه تخم مرغ 9 هزار تومان شده و به اين ترتيب ظرف کمتر از يک هفته 11 درصد گران شده است!. خوب دیگه اقتصاد مال خره دیگر تو فقط ذوب شو در ولایت سد علی گدا و اداره مملکتو بده دست چراغعلی ها و غلومعلی های بقال قدیم و دکتر های اقتصاد فعلی یه مشت اراذل و لات و نسق گیر قبلی محلات و سرداران فعلی هم حمایتت می کنند امام زمان هم که خودش داره غیابا مملکت را می چرخونه!! دیگه بقیش اینکه چه بلائی سر قشر متوسط و فقیر می اید کاری نداشته باش .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر