فهرست وبلاگ من

جمعه، آذر ۱۱، ۱۳۹۰

بچه ها چگونه امنیت خود را در سایت های مختلفو همچنین ازادگی ، وبلاگ و جی میل و یاهو و ...حفظ کنیم

.......گفتم بخود که اگر چیزی از مسائل امنیتی سایت هایی که فعال هستی می دانی  بگو که کمی خیالشان را راحت کنی تا با احساس امنیت بیشتری به سایت دلخواهشان بپیوندند ، گو اینکه اصلا و ابدا تخصصی ندارم و شاید با عنوان کردنش دیگران که تخصص دارند مداخله کنند . اول از همه یک انتی ویروس خوب که اگر مجانی نباشد بهتر است ولی برای خودم که سال ها از مجانی هایش استفاده کردم ضرری ندیدم . بعد از ان اگر وبلاگ دارید تنظیمات امنیتی هم حتما داره مثلا خودم از * بلاگر * استفاده میکنم که جالب است بدانید طوری تنظیمش کرده ام که هرکسی بجز خودم  به محض وارد شدن به ان خبرم میکند با ایمیل و همزمان در همان ثایه ورود شخص غریبه تلفنم زنگ میخوره و خبرم میدهد ، البته این دقیقا مثل فیس بوکم است که ان هم به همین نحو عمل میکند و زنگ میخورد و حتی میگوید که از کجای جهان وارد حسابم شده اند . در کنار قفل حتما باید اچ۰تی۰تی۰پی۰اس را هم ببینید و اگر تنها اچ۰تی۰تی۰پی باشد امنیت انچنانی ندارد . مشخص است که این سایت ها فقط وقت ورودتان ازتان پاسورد بخواهد نشان داده میشود و معمولا اگر اطلاعات حساس رددوبدل در ان نشود مهم نیست مثلا ازادگی چون اطلاعات وارد شده ازطرف کاربران باید امنیت داشته باشد از این سبک استفاده میکند و ریتینگ خوبی هم دارد ، از ان طرف اگر به سایت * سی نت  * بروید و یک سایت ادوایزر دانلود کنید از ان ببعد هر کجا که بروید ان سایت را با رنگ های سبز و زرد و قرمز نشان میدهد و هشدار میدهد وارد نشوید بقیه ان بستگی به خودتان دارد که کلیک کنید یا منصرف شوید عطایش را به لقایش ببخشید چون امنیت شما در وهله اول است . وبلاگ من دو شماره تلفن دارد که در وقت ورودم درخواست کرده ام با موبایل به من کد بدهد تا وارد شوم اگر موبایل نبود با من به اییلم میفرستد اگر به ایمیل دسترسی نداشتم به موبایل دوست یا برادر و خواهر و هر کسی که قبلا شماره دادید میفرستد اگر اینها هم نبود اظطراری ۱۰ عدد شماره قبلا داده که به همراه خودتان در کیف بغلی بهمراه دارید که از یکی از انها استفاده میکنید حتی اگر بخاطر ترافیک سایت اگر کد نفرستاد همان لحظه میتوانید با یک کلیک کد را از موبایلتان با صدای اپراتور بگیرید که ۴ رقمی است . خلاصه اغلب انها تنظیمات امنیتی دارند هم برای خودتان هم برای استفاده کنندگان . درضمن پاسورد خود را حداقل ماهی یکبار عوض کنید و از پاسورد طولانی و عجیب غریب استفاده کنید که هکر ها تا انجایی که میدانم تا ۹ شماره را براحتی هک میکنند . خوانندگان اگر اطلاعات بیشتری دارند با دیگران شریک شوند و اگر در جایی من اشتباه میگویم بمن گوشزد کنند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر